• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۰۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ایران آماده رقابتی سالم و قانونمند در بهار انتخابات

روتیتر: تنها چند ساعت از آغاز فعالیت های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گذشته و استان البرز که از مدت ها پیش در جنب و جوش انتخاباتی بوده، خود را برای رقابتی سالم و قانونمند در بهار انتخابات آماده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر، فهرست نهایی نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا و ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در استان البرز عصر روز گذشته توسط فرمانداری ها منتشر شد و به فعالیت های انتخاباتی در سراسر استان تحرک بیشتری بخشید.
مقدمات برگزاری با شکوه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از مدت ها پیش توسط وزارت کشور، هیات های اجرایی، هیات های نظارت و شورای نگهبان فراهم شده و ایران اسلامی در آستانه خلق حماسه ای دیگر از مشارکت در عرصه سیاسی از سوی مردم آگاه است.
مسئولان برگزاری انتخابات، ناظران، فعالان سیاسی، نامزدهای انتخابات و مردم همه حرکت بر مدار قانون را اصلی ترین عامل برگزاری انتخاباتی با شکوه و با حضور حداکثری مردم در انتخابات می دانند و برگزارکنندگان نیز بارها بر این موضوع مهم تاکید کرده اند.
محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات گفت: وزارت کشور مسئول اجرای قانون است و همه دست اندرکاران در ستاد و صف، موظف به اجرای مر قانون و رعایت اصل بی طرفی و صیانت از سلامت انتخابات هستند.
وی دعوت به حضور حداکثری در انتخابات را از دیگر وظایف مسئولان امر در وزارت کشور برشمرد و گفت: تمامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده، از نظر نظام جمهوری اسلامی مورد تایید هستند و می بایست با نوع مراودات ، رفتار و اقداماتی برابر از سوی همه دست اندرکاران از جمله فرمانداران و استانداران برخوردار باشند.
رئیس ستاد انتخابات در ادامه اظهارات خود از معاونان سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری ها خواست تا با مرور مکرر مراحل مختلف اخذ رأی، مراقبت همگی دست اندرکاران اجرایی انتخابات در هر یک از این مراحل را خواستار شوند.
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۹ اعلام کرد که در اجرای ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۴۰ آئین نامه اجرایی آن، تبلیغات انتخاباتی کلیه نامزدهای تأیید صلاحیت شده از بامداد روز پنجشنبه مورخ ۲۹/۱۱/۱۳۹۴ آغاز خواهد شد و در ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه مورخ ۰۶/۱۲/۱۳۹۴یعنی ۲۴ ساعت قبل از ساعت شروع اخذ رأی پایان می یابد.
تبلیغات انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز که از ۲۲ بهمن سال جاری آغاز شده، با جدیت ادامه دارد و با فرا رسیدن دهه اول فاطمیه و برپائی هیات های مذهبی و عزاداری شکل گسترده ای یافته است.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان در هفتم اسفند سال جاری برگزار می شود.
استان البرز در حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا دو نماینده و در ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
۲۸۱ داوطلب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۶ نفر تایید صلاحیت شدند.
از ۲۴ داوطلب ثبت نام شده برای انتخابات مجلس خبرگان در استان البرز نیز ۶ نفر تایید صلاحیت شده اند که در حال رقابت برای ۲ کرسی نمایندگی استان البرز در مجلس خبرگان هستند.
مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور تعداد واجدان شرایط رای دادن در کل کشور را ۵۴ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۲۴ نفر و در استان البرز یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۱۳۱ نفر اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *