• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۵

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

نماهنگ “کرج سربلند” ترجمانی از هویت ایران کوچک برای ساکنان این خاک

Byrotit

فوریه 18, 2016 #شهرداری کرج

روتیتر: اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج در اقدامی نو، با تهیه نماهنگ “کرج سربلند” گامی دیگر برای هویت بخشی به ساکنان این سرزمین و ترجمان زبان مردمان خاک ایران کوچک به زبان شعر و موسیقی برداشت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر، “این سرزمین یه میزبانه که از داشتن مهمون نمی ترسه/ خاصیت پرچماش اینه هر روز با یه لهجه می رقصه”، “ما با زبان مادری خود بی حد و بی شک دوستت داریم/ آباد باش البرز سر در اوج ایران کوچک دوستت داریم” اینها از ابیاتی است که نماهنگ “کرج سربلند” ساخته اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج بر آن استوار شده.

همزمان با فرا رسیدن روزهای تحویل سال جدید شمسی، کرج صاحب نماهنگی تازه از توصیف خاک ایران کوچک با زبان ترانه و موسیقی شده است تا ساکنان با شنیدن و دیدن این نماهنگ، زیبایی های شهر خود را بیشتر و بهتر بشناسند.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج در این خصوص گفت: کلانشهر کرج دارای جاذبه های گسترده طبیعی و شهری است که نه تنها افرادی که خارج از این شهر زندگی می کنند با آن غریبه اند که بسیاری از ساکنان همین خاک نیز شناخت درستی نسبت به آنها ندارند.

وحید آقاشریفی بیان داشت: این در حالی است که مردم کرج اغلب از شهرها و نقاط دیگر کشور در این شهر ساکن شده اند و دستگاه های متولی موظف به تبیین جاذبه ها و ویژگی های آن برای ساکنانش هستند.

وی گفت: اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نیز با درک این ضرورت، نسبت به ساخت نماهنگ “کرج سربلند” اقدام کرد و کوشید از بهترین عوامل برای اجرای آن استفاده کند.

این مسئول اضافه کرد: بهره گیری از صدای یکی از خوانندگان معتبر پاپ و ساخت موسیقی آن توسط استاد چراغعلی از اقداماتی بوده است که به این منظور انجام گرفت.

آقاشریفی بیان داشت: ترانه این نماهنگ را حامد عسگری از شاعران نامدار کشور سروده و قاسم افشار خوانندگی آن را به عهده داشته است. آهنگسازی و تنظیم اثر توسط دکتر محمدرضا چراغعلی انجام شده و کارگردانی نماهنگ را مهرداد همایان عهده دار شده است تا با این امکانات و عوامل، اثری درخور شهروندان فهیم کرجی، تهیه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *