• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۵۵

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

حجت الاسلام قرائتی:
سوغات قم باید فرهنگ اهل بیت(ع) باشد

Byrotit

فوریه 18, 2016 #قم, #محسن قرائتی

روتیتر: رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه مسافران و زائران در قم باید رنگ مذهبی بگیرند، گفت: سوغات واقعی قم باید اشاعه نماز و تقویت فرهنگ اهل بیت(ع) باشد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر، حجت الاسلام محسن قرائتی عصر پنج‌شنبه در سمینار «محراب مسافر» که با حضور جمعی از مسئولان استانی و متولیان گردشگری و واحدهای اقامتی برگزار شد، گفت: از نظر قرآن بندگانی مومن و خوب هستند که بتوانند به دیگران یاد بدهند.

وی با اشاره به اینکه دیگران باید ارزش‌ها و مسائل دینی را از شهر قم یاد بگیرند، گفت: استراحتگاه‌های بین راهی باید محیط‌های گردشی و تفریحی و محل عبادت را با کیفیت مطلوب باهم داشته باشند.

این مفسر قرآن کریم با تأکید بر اینکه توسعه نماز و نمازخانه‌ها باید توسط مردم انجام شود، گفت: هرکاری که به دست مردم انجام شود کامل و خالصانه است.

قم باید الگوی نماز کشور باشد

حجت الاسلام قرائتی با بر شمردن ویژگی‌ها و مزایای قم گفت: قم به عنوان محور مواصلاتی ۱۷ استان، با سابقه دیرینه فرهنگ و تمدن باید الگوی گردشگری مذهبی کشور باشد.

وی با بیان اینکه اگر قم نبود دین اهل بیت(ع) از بین می‌رفت، گفت: شهر قم خانه بانویی است که عالمه زمان خود در جهان اسلام بوده و محور پاسخگویی سئوالات شرعی شیعیان خود بود.

رئیس ستاد اقامه نماز با تأکید بر اینکه اولیاء الله در دوران مرگشان نیز برکت و نشانه دارند، اظهار داشت: تقویت نمازخانه‌های بین راهی خدمت به فرهنگ و دین اسلام است.

وی با اشاره به اینکه نمازخانه‌های مجتمع‌های تفریحی و گردشگری باید آبرومند و مجهز باشد، بیان داشت: یکی از کارهایی که باید متولیان گردشگری مد نظر داشته باشند تقویت المان‌ها و الگوهای معنوی در استراحتگاه است.

حجت الاسلام قرائتی خطاب به متولیان گردشگری گفت: ساخت نمازخانه‌ها باید برای خدا باشد و دنبال برداشت اقتصادی از آن نباشید.

این مفسر قرآن کریم در ادامه به نماز خواندن دکتر ظریف در هیئت‌های بلند پایه سیاسی جهان در طول مذاکرات اشاره کرد و گفت: وزیر امور خارجه کشورمان در بحبوحه چانه زنی‌های سیاسی در حضور افرادی مانند کا‌ترین اشتون میز مذاکره را ترک و با اقامه نماز اول وقت گروه سیاسی حاضر را به زیبا‌ترین شکلی تحت تأثیر خود قرار داده است.

نقش گردشگران در ترویج دین

وی متولیان گردشگری را یکی از ابزارهای مهم تبلیغ ارزش‌های دینی قلمداد کرد و گفت: در میان مسافران شما کسانی هستند که شاید اصلا مذهبی نباشند لذا به کاربردن یک بروشور ساده فرهنگی و معنوی می‌تواند تبلیغی برای دین باشد.

حجت الاسلام قرائتی با تأکید بر اینکه نباید شهر قم را تنها با سوغات سوهان بشناسند، گفت: باید کاری کنیم که هرشخصی که به قم می‌آید رنگ مذهب بگیرد.

وی با بیان اینکه قم خانه اهل بیت(ع) و شهر علوم خالصه است و بیش از ۱۰۰ کشور در این شهر نماینده مذهبی دارند، افزود: اگر ایران برای خود شخصیت و غرور دارد و استخوانی در گلوی استکبار شده است به دلیل توجه به نماز و التزام به اهل بیت(ع) است.

شایان ذکر است، سمینار محراب مسافر که به همت انجمن صنفی مجتمع‌های گردشگری و واحدهای پذیرایی استان قم و با همکاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تجلیل از متولیان و خادمان حوزه گردشگری در دو بخش خادمان مراسم اربعین حسینی و متولیان بر‌ترین نمازخانه‌های بین راهی استان برگزار شد

در این مراسم از برگزیدگان با اهدای لوح سپاس و صنایع دستی نفیس تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *