• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۱۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

دو هزار و ۹۰۰ تن میوه شب عید در استان البرز ذخیره شد

Byrotit

فوریه 24, 2016 #قیمت میوه

روتیتر: سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری البرز از ذخیره سازی دو هزار و ۹۰۰ تن سیب و پرتقال برای ایام نوروز به منظور تنظیم بازار در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلییل روتیتر، عباد الله کامکار روز دوشنبه در نشست تنظیم بازار البرز افزود: کیفیت محصولات شب عید باید مطلوب باشد و محصولات در شرایط خوبی نگه داری شود.

وی ادامه داد: نه فقط در ایام اسفندماه بلکه در تمام طول سال این ستاد باید نقش نظارت و هدایت گری بازار را برعهده داشته باشد البته نباید این مطلب را با مداخله در بازار اشتباه گرفت.

کامکار گفت: از مجموع این تعداد میوه ۲ هزارو دویست تن پرتقال ذخیره ایام عید است که از این مقدار تا کنون هزارو صد تن در سردخانه ذخیره سازی شده است و مابقی تا ۱۵ اسفند در محل سردخانه ذخیره می شود.

وی افزود: برای استان البرز ۷۰۰ تن سیب مرغوب و با کیفیت بنا بر نیاز استان جهت تنظیم بازار شب عید ذخیره سازی شده است.

کامکار با اشاره بر اهمیت تحقیق و پژوهش در همه امور تصریح کرد: در راستای توسعه بخش کشاورزی استان البرز امسال نمایشگاه انواع درخت ها ی مثمر و غیر مثمر برگزار کرد.

وی افزود: هدف از ایجاد این نمایشگاه دسترسی باغداران و کشاورزان به نهال های با کیفیت و ارزان قیمت و کمک به تولید کنندگان نهال بوده است وامید است با توجه به استقبال خوب مردم از این نمایشگاه مذکور در سال های آتی این نمایشگاه به صورت مستمر برگزار شود.

به گزارش ایرنا، کامکار گفت: این نمایشگاه با توجه به فصل کشت در زمینه زنجیره تولید محصولات کشاورزی و زنجیره کسب و کار کشاورزی اقدامات اساسی باید انجام شود و روش ها و فرآیندها را تسهیل و اصلاح کرد.

در این نشست مقرر شد با تشکیل کمیته راهبردی ذیل کارگروه استانی ستاد تنظیم بازار در هفته آتی در خصوص مسائل فنی از جمله؛ توزیع بهینه میوه، قیمت فروش و زمان عرضه به صورت کارشناسی بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *