• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۸:۵۵

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

راه‌اندازی سامانه جامع ترخیص تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات

روتیتر: سامانه جامع ترخیص تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات از اول اسفندماه به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر، این سامانه که فرایندهای صدور مجوز ثبت سفارش، ترخیص و صدور گواهی‌نامه تائید نمونه تجهیزات ICT حوزه را پوشش می‌دهد در راستای طرح توسعه دولت الکترونیک و به منظور شفاف‌سازی، کاهش مراجعه حضوری و ایجاد قابلیت پیگیری انجام امور از طریق سامانه راه‌اندازی شده است.

به گفته مسوولان در حال حاضر اطلاعات تمامی تجهیزاتی که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات وارد کشور می‌شوند باید در سامانه گمرک فرامرزی ثبت شود. بر همین اساس گمرک جمهوری اسلامی ایران با سازمانهای همجوار پنجره واحد خدمات ایجاد کرده که در حوزه تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات، رگولاتوری بعنوان سازمان همجوار گمرک تعیین شده است.

برقراری ارتباط سامانه جامع ترخیص تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با سامانه گمرک فرامرزی از طریق مرکز مبادله اطلاعات (Information Exchange) وزارت اقتصاد و دارایی و در بستر شبکه ملی اطلاعات ایجاد شده و از ابتدای فروردین سال ۹۵ به طور کامل عملیاتی می‌شود و متقاضیان موظف هستند صرفاً از طریق این سامانه امور مربوط به صدور مجوز ثبت سفارش، ترخیص و صدور گواهی‌نامه تائید نمونه را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *