• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۳۵

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

دکتر ترکاشوند : پروژه های عمرانی ساختارهای شهری را متحول کرد/نوید درخشش کرج در حوزه عمرانی در سال ۹۵

Byrotit

مارس 23, 2016

روتیتر: شهردار کرج با اشاره به عملکرد شهرداری این کلانهشر در سال ۹۴، عنوان کرد: کرج در سال ۹۵ در حوزه های مختلف خدمت رسانی به ویژه در بحث توسعه عمران شهری بسیار فراتر از امسال گام برخواهد داشت.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ، علی ترکاشوند با بیان اینکه در این دوره در شهر کرج شاهد بروز تحولات مطلوبی در عرصه های مختلف شهری اعم از عمرانی، خدماتی و زیرساختی بوده است، اظهارداشت: مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری اهداف متعددی را برای خدمت رسانی به شهر و شهروندان مد نظر دارند که می توان گفت هویت بخشی به زندگی شهروندان از مهمترین این اهداف بوده و می باشد.

به گفته وی، سازندگی و عمران شهری از دستاوردهای مهم مدیریت شهری کرج طی سال جاری بوده است که با همراهی و همفکری شورای چهارم محقق شد؛ باید اذعان داشت، این رویداد مثبت در حالی اتفاق افتاد که شرایط خاص اقتصادی حاکم در شهرداری های کلانشهرها با مشکل مواجه بود.

ترکاشوند به رکود ساخت و ساز در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه مدیریت شهری کرج توانست با برنامه ریزی و سیاست گذاری صحیح و کارآمد راهکاری برای عبور از این بحران بیاندیشد، اظهارداشت: خروجی این برنامه ریزی احداث تقاطعات همسطح و غیر همسطح در کلانشهر کرج بوده است که تحقق آن علاوه بر تقویت زیرساختهای شهری، معضل ترافیک را نیز تا حد زیادی رفع کرده است.

ترکاشوند، اظهارداشت: مجموعه مدیریت شهری کرج به توسعه و عمران شهری به عنوان یک هدف مهم معتقد است و در راستای دستیابی به این مهم نیز سیاست گذاری می کند؛ تمرکز بر اهداف، مسئول قرار دادن مدیران و کارکنان به منظور دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده، اتخاذ رویکرد مبتنی بر عقلانیت و انجام امور به نفع مردم، اجرای سیاست های موثر برای فرهنگسازی، ارتقاء شاخصهای اقتصادی، عمرانی، زیرساختی، از جمله تدابیر شهرداری کرج برای رشد و شکوفایی شهر بوده است که در سال آینده نیز محقق خواهد شد.

تحول و پویایی هدف شهرداری کرج در سال ۹۵

شهردار کرج در ادامه عنوان کرد: گام نخست برای انجام اصلاحات عمیق و ساختاری در بطن شهر یافتن و ساختن الگویی مناسب برای پیشرفت و عمران شهری است؛ مدیریت شهری کرج نیز با اشراف بر این مهم به دنبال پایه ریزی تفکری جدید و اصولی با هدف تحول، انتفاع و پویایی شهری است.

ترکاشوند گفت: بهره گیری از اعتبار و منابع تخصصی گزینه ای دیگر است که در کنار نفوذ اندیشه و تدبیر مدیریتی امور شهر را به سمتی مطلوب و منطقی هدایت می کند.

وی اظهارداشت: به طور کلی باید گفت، محور فعالیتهای یکسال گذشته شهرداری کرج ارتقای سطح کمی و کیفی امکانات حوزه شهری و ایجاد زیرساختهای شهری بوده است. این رویکرد موجب شد تا عملاً پروژههای کلان و عظیم در شهر نهادینه و بسترسازی شود به تبع این مهم با بهره برداری از پروژههای نیمه تمام و همچنین ساخت و بهره برداری از پروژههای کلان عمرانی یک تحول عظیم عمرانی در شهر ایجاد شد، در این میان علاوه بر تامین نیازمندی های اولیه خدمات رسانی همچون توزیع آسفالت به مطالبات شهروندان در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، رفاهی، ورزشی نیز پاسخ داده شد.

ترکاشوند، گفت: رسیدن به اهداف و آرمانهای جامعه شهری نیز امری مهم است، همه سیستم های خدمات رسان برای تحقق اهداف شهر و شهروندی تلاش می کنند؛ برای پایدار بودن این تلاش ها و ماندگاری آن در پروسه زمان نیاز است راه تازه ای پیش بینی شود که به زعم همه کارشناسان شهری دستیابی به توسعه پایدار بهترین روش برای تامین نیاز آیندگان است. وی افزود: شهرداری کرج اجرای این برنامه ها را در همه عرصه های مرتبط به این سیستم سیاست گذاری کرده است؛ بنیان و هدف اصلی این برنامه ریزی ها نیز رسیدن به وضعیت پایدار در جوامع شهری در حوزه های مختلف شهری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *