• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۳:۱۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

افزایش ۱۰۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به اصفهان در نوروز ۹۵

روتیتر: اصفهان – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از رشد ۱۰۰ درصدی ورود گردشگران خارجی در نوروز امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر، فریدون الله یاری روز یکشنبه: از ۲۸ اسفند ۹۴ تا ششم فروردین پنج هزار گردشگر خارجی با سفر به اصفهان از بناهای تاریخی این استان دیدن کردند.
وی بااشاره به استقبال گسترده گردشگران خاجی برای بازدید از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری اصفهان، افزود: حضور این تعداد گردشگر خارجی در ابنیه تاریخی استان اصفهان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافت.
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: بیشتر گردشگران خارجی در نوروز امسال توسط شرکت های گردشگری و شماری نیز بصورت انفرادی به اصفهان سفر کرده اند.
الله یاری اظهارکرد: بیشتر این گردشگران از کشورهای اروپایی از جمله آلمان، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا هستند.
وی از میدان امام (ره)، کاخ چهلستون، کاخ هشت بهشت، مسجد جامع عتیق، منارجنبان، باغ فین کاشان و خانه های تاریخی این شهر به عنوان مکان هایی نام برد که گردشگران خارجی از آنها دیدن کرده اند.
استان اصفهان دارای بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی است که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار مورد آن از جمله میدان امام (ره)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده و یکی از مقاصد اصلی گردشگران در ایام نوروز است.
استان اصفهان دارای ۹۰ هتل و ۶۵ مهمانپذیر است که از این تعداد ۵۷ هتل و ۳۰ مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
اصفهان یکی از نامزدهای پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *