• خرداد ۲۸, ۱۴۰۳ ۱۰:۰۴

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

فروزنده:
مشارکت گسترده مردم در دور دوم انتخابات مشروعیت نظام را تقویت می‌کند

Byrotit

آوریل 8, 2016

روتیتر: سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: مشارکت گسترده و پرشور مردم در دور دوم انتخابات مجلس دهم مشروعیت نظام را تضمین و تقویت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر، لطف‌الله فروزنده گفت: با بیان این‌که «مسأله مشارکت مردم در انتخابات هم مورد توجه جریان استکبار و هم جریان‌های داخل کشور است» اظهار کرد: جریان استکبار و نیز جریان‌های داخلی هر دو مسأله مشارکت مردم را در انتخابات رصد کرده و مورد توجه قرار می‌دهند چرا که مشارکت گسترده مردم در انتخابات یعنی تضمین و تقویت مشروعیت نظام جمهوری اسلامی و این موضوعی است که برای جریان‌های داخلی و خارجی از نقطه نظرات متفاوتی دارای اهمیت است.

وی افزود: خاصیت انتخابات در مرحله دوم این است که چون تعداد کاندیداها کاهش یافته و رقابت‌ها نزدیک‌تر شده است در نتیجه حساسیت و شور انتخاباتی نیز تقویت می‌شود، هرچند این حساسیت‌ به اندازه مرحله نخست انتخابات نباشد.

فروزنده با اشاره به این‌که «نقش احزاب و نهادهای مدنی سیاسی و اجتماعی در دور دوم انتخابات کمتر شده و حساسیت خود مردم بر حوزه‌های انتخابیه است که سبب‌ساز مشارکت فعالانه می‌شود» گفت: معتقدم مردم خودشان در پای صندوق‌های رأی حضور می‌یابند چرا که نسبت به حوزه انتخابیه خودشان حساسیت دارند و تشویق جریانات سیاسی و احزاب در این زمینه تأثیر به‌خصوصی نخواهد داشت.

سخنگوی جمعیت ایثارگران با تأکید بر حضور فعالانه مردم در دور دوم انتخابات،‌ گفت: مردم باید بدانند که حضورشان در انتخابات نقش تعیین کننده دارد و رسانه ملی نیز باید با تشویق هرچه بیشتر مردم، زمینه را برای حضور گسترده آنها در انتخابات فراهم کند.

وی در پایان در پیش‌بینی خود از نتایج دور دوم انتخابات،‌ گفت: فکر می‌کنم در دور دوم انتخابات کاندیداهای اصولگرایان پیروز اصلی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *