• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۴

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ا حتمال انتصاب برخی دوستان رد صلاحیت شده سریزدی و اسفندیار نژاد و گلباز در استانداری البرز ؟ البرز در محاصره انتصاب رد صلاحیت شده ها؛

Byrotitr

اکتبر 27, 2013

روتیتر: پس از انتصاب مجید سریزدی رد صلاحیت شده و برادر و پسر استاندار بدون رعایت قوانین استخدامی و انتصابی اینبار شنیده ها حکایت از احتمال انتصاب افرادی همچون جعفر گلباز و اسفندیاز نژاد در سمت های مهم و حیاتی استان البرز دارد.

به گزارش روتیتر به نقل از منابع آگاه ، طی چند روز اخیر اخبار غیر رسمی خبر از احتمال انتصاب جعفر گلباز رد صلاحیت شده در انتخابات های پیشین و اسفندیار نژاد تایید صلاحیت شده در انتخابات شورای شهر کرج در  استانداری البرز  در سمت هایی نظیر فرمانداری ساوجبلاغ و یکی از معاونت های این استانداری  دارد.

گرچه این اخبار از سوی هیچ مقام مسوولی تایید یا رد نشده است اما عدم تکذیب آن حکایت از واقعی بودن این اخبار دارد .

در همین حال مهندس اسفندیار نژاد تا کنون بارها توسط هیات های اجرایی انتخابات و از سوی مراجع چهارگانه تایید صلاحیت ، تایید صلاحیت شده است وی که یکی از حامیان و دوستان ویژه و همراه همیشگی سریزدی  است بر اساس این اخبار غیر رسمی به عنوان یکی از گزینه های مطرح یکی از معاونت های استانداری البرز مطرح شده است و سریزدی به دنبال انجام کارهای مقدماتی انتصاب وی می باشد .

از سوی دیگر جعفر گلباز نیز که دو دوره در انتخابات مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شده است بر اساس این اخبار یکی از گزینه های مطرح تصدی یکی از اداره کل های استان یا فرمانداری ساوجبلاغ می باشد .

اسفندیار نژاد نیز به دلیل عملکرد نا موفق و نا مطلوب خود در دوره اول شورای شهر کرج نتوانست اعتماد مردم کرج را مجدد ب دست بیاورد و از این حیث صلاحیت نمایندگی اش در شورای شهر کرج از سوی مردم رد شد و به عنوان یک عضو شورای شهر انتخاب نشد. و مردم نشان دادند که به اعتقا د ایشان وی صلاحیت عضویت در شورای شهر را ندارد هرچند ممکن است وی در هیات های اجرایی تایید شده باشد اما مردم به صلاحیت و شایستگی  وی برای عضویت در شورای شهر کرج رای ندادند.

وی در زمان نمایندگی مجلس نتوانست توقعات مردم و نظام را آنطور که باید وشاید برآورده سازد  و پاسخ مناسبی به اعتماد مردم در زمینه انجام وظایف نمایندگی اش دهد اما با این حال وی به عنوان یکی از گزینه های مطرح تصدی فرمانداری ساوجبلاغ یا یکی از اداره کل های استان مطرح شده است.

چنانچه این اخبار به واقعیت تبدیل شود ، بی تردید  انتخاب این افراد با توجهبه رد صلاحیت مکرر آنها در برهه های زمانی مختلف بی توجهی و پشت کردنبه قوانین و نظر دستگاه های متولی تایید صلاحیت به شمار می رود.

هرچند امید می رود مسوولان استانداری البرز با تکذیب این اخبار و رد احتمال انتصاب این افراد دل مردم شهید پرور و انقلابی استان البرز، دلسوزان ، علما ونخبگان را شاد و اعتماد انها را به تبلور اعتدال ، تدبیر و امید دولت یازدهم در البرز بیش از پیش سازند  و مانع از خدشه دار شدن آن شوند .

با این وجود اما به نظر می رسد لابی تدوین کننده این برنامه در صدد است تا با انتصاب افرادی از این دست و یا حداقل با شایعه سازی هایی از این نوع فضای شایسته سالاری و نخبه پروری و به کارگیری نیروهای ولایی و متعهد رادر بین جامعه البرز خدشه دار سازند و از این طریق اعتماد مردم را نسبت به دولت خدمتگزار تدبیر و امید خدشه دار سازند و تحت شعاع منفی این انتصاب های قرار دهند تا بهتر به منافع و چشم انداز ترسیم شده خود دست یابند.

انتشار این اخباردر صورت واقعیت نشان می دهد که مجید سریزدی در تلاش است تا مجموعه ای از دوستان همفکر وهم اسلاف خود را چه در بعد نگاه خدمت به مردم و چه در زمینه برخورداری از صلاحیت لازم ، در استانداری البرز و یا در مناصب مهم وتاثیر گذار البرز همچون برخی از فرمانداری ها به کار گیرد تا بتواند همچون زمانی که شهردار کرج بود در راستای راهبرد تعریفی خود و بر خلاف جهت منافع و نظر مردم ، معتمدان ، نیروهای ارزشی ، دلسوزان و علما گام های اساسی بردارد.

چه سریزدی در زمانی که شهردار کرج بود با نوع عملکرد خود نه تنها سبب ایجاد اختلاف در بین بسیاری از مسوولان و شوراییان شده بود بلکه همواره انتقاد بسیاری از صاحب نظران و علما را برانگیخته بود به نحوی که شورای دوم حتی حاض به تحمل یک روزه مدیریت وی نشد.

در این شرایط می بایست نهاد های نظارتی با ورود جدی و بدون تعارف به عملکرد سریزدی نشان دهند که تنها منافع مردم و جامعه شهید پرور البرز فارغ از منافع گروهی همانگونه که وزیر محترم اطلاعات تاکید داشته است ، مد نظر است و بر این اساس مانع از انتصاب اینگونه افراد شوند.

تدوین کننده برنامه های استاندار کیست :؟ سریزدی یا  استاندار

این گونه رفتارها نشان می دهد که تئوریسین عملکرد استاندرای البرز به ویژه در انتصاب ها ، کسی جز مجید سریزدی نیست چه رفتار های تقابل گونه و انتقاد پذیر نبودن استاندار تداعی کننده رفتارها و کنش ها وواکنش های سریزدی است چراکه سریزدی نیز در زمانی که شهردار بود هرگز انتقادی را نمی پزیرفت و همواره بر خلاف جهت انتقاد ها حرکت و رفتار می کرد و اینک استاندار البرز نیز بر خلاف انتقادها بر انتصاب های خارج از  قانون و تداوم انتصاب هایی از این دست که با حواشی بسیاری روبرو است  ، اصرار می ورزد و گام در مسیری نهاده است که سریزدی در آن قدم برداشت و پایان مدیریت نا موفق خود را زود هنگام تر کرد.

از سوی دیگر امام جمعه سابق و عضو مجلس خبرگان رهبری آیت الله کازرونی نیز به استاندار البرز در این زمینه هشدار داده بود که اگر بر خلاف نظر منتقدان ، علما و دلسوزان حرکت کنید ضرر خواهید کرد.

چه تا کنون بر اساس تجربیات رفتارهای استاندار البرز چه در زمینه عزل و نصب ها و چه در زمینه  پذیرش انتقاد ها منطبق بر  تیوری های  سریزدی است. این به آن معنی نیست که سریزدی انسان متخلف و شخصیت غیر قابل احترامی داشته باشد اما برای این جایگاه با توجه به سوابق نما موفقی که داشته است بی تردید نمی تواند مناسب ترین فرد باشد که حتی می توان به جمیع جهات وی را به عنوان یکی از ضعیف ترین گزینه های معاونت استانداری البرز بر شمرد.

2 thoughts on “ا حتمال انتصاب برخی دوستان رد صلاحیت شده سریزدی و اسفندیار نژاد و گلباز در استانداری البرز ؟ البرز در محاصره انتصاب رد صلاحیت شده ها؛”
  1. به نظر میاد تحلیل و خبرتون نادرسته چون شاءن و منزلت اسفندیار نژاد خیلی بالاتراز این حرفاست که با طناب بوسیده و نخ نما سریزدی بخواد مسئولیتی قبول کنه.

  2. اسفندیارنژاد همونی نبود که تو انتخابات شورای شهرامسال بنرهای تبلیغی شیک وجذابی نصب میکرد؟ مگه قانون اجازه میده کسی که صلاحییتش رد بشه تو انتخابات شرکت و تبلیغ کنه؟ و مردم بهش رای بدن؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *