• خرداد ۲۸, ۱۴۰۳ ۱۶:۰۵

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

طرح ممیزی واحدهای صنفی در منطقه ۹ شهرداری کرج اجرایی شد

روتیتر: مدیر منطقه ۹ شهرداری کرج، از اجرای طرح ممیزی واحدهای صنفی از اردیبهشت ماه سال جاری در راستای اخذ عوارض در این منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر، حسین عطایی گفت: اجرای طرح ممیزی واحدهای صنفی از مدتها پیش در دستور کار شهرداری قرار داشت که خوشبختانه این طرح از اردیبهشت ماه سال جاری بصورت پایلوت و محوری با روش ترکیبی و مختلط (برداشت های میدانی و همزمان تطبیق با اسناد موجود) آغاز شد.

عطایی گفت: این طرح جهت ساماندهی وصول عوارض واحدهای صنفی، جمع آوری اطلاعات و شناسایی واحد های صنفی بصورت محوری می باشد که تاکنون ۷۴۹ واحد صنفی دراین طرح شناسایی و جهت پرداخت عوارض و تعین تکلیف وضعیت بدهی واحدهای خود به متصدیان ابلاغیه صادر و تحویل مالکان و مستاجرین صنوف مختلف شد.

این مسئول بیان کرد: با اجرای طرح ممیزی، تجاری های میدان شهدا، خیابان شهید بهشتی، بلوار شهدای دانش آموز و بلوار علامه جعفری شناسایی شدند.

وی گفت: از وظایف مهم شهرداری انجام ممیزی و برداشت اطلاعات املاک و شناسایی واحدهای تجاری و صنوف مختلف واحدهای تجاری سطح شهر با هدف ایجاد بانک اطلاعات و محاسبه و وصول عوارض املاک و واحدهای کسبی می باشد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری کرج با تاکید براینکه هدف از اجرای این پروژه اجرای قانون صنفی، همچنین تولید بانک اطلاعات و کروکی از آخرین وضعیت املاک تجاری و معابر سطح شهر می باشد؛ گفت: بانک اطلاعات مذکور شامل المانهای اساسی تامین کننده اطلاعات در تمام سیستم‏ های مرتبط با املاک در شهرداری می باشد که از این اطلاعات جهت تصمیم گیری های کلان مدیریتی و اخذ عوارض و جرائم پیش بینی شده در قانون نظام صنفی استفاده می شود.

وی انجام ممیزی صنوف را شامل چندین مرحله فعالیت عنوان کرد و افزود: اهم مراحل این طرح شامل شناسایی صنوف دارای تخلف ساختمانی، بدون پروانه و شناسایی واحدهای دارای پروانه و بدهکار، اخطار و ابلاغ، پیگیری در راستای مراجعه مالکین، پاسخگویی به ارباب رجوع، محاسبات عوارض، تطبیق، صدور فیش تشخیص، تولید نرم افزار و ورود اطلاعات در آن، تطبیق اطلاعات بعد از ممیزی و … می باشد که توسط کارشناسان اصناف انجام می شود .

این مسئول تأکید کرد: در ابتدای این طرح همکاری واحدهای مختلف از جمله خدمات شهری، حقوقی، شهرسازی و همچنین اطلاع رسانی از طریق روابط عمومی زمینه انجام هرچه بهتر در این طرح نقش تعین کننده ای خواهد داشت .

وی در ادامه مراحل انجام طرح ممیزی واحدهای تجاری سطح این منطقه را شامل میدانی، آنالیز اطلاعات، کنترل اولیه، کنترل ثانویه، تطبیق، ورود اطلاعات به نرم افزار ممیزی، ارسال اطلاعات خروجی نرم افزار به درب منازل جهت تایید اطلاعات و سپس مرحله ادغام و اختصاص کد نام برد.

عطایی در پایان گفت: اجرای پروژه ممیزی واحد های تجاری شهر می تواند، گام مهمی در راستای تحقق شهرداری الکترونیکی و ارائه خدمات سریع و بهتر به شهروندان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *