• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۸:۲۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

زارع خبر داد: اجرای طرح آبیاری قطره ای در باغچه منازل شهروندان کرجی

Byrotitr

دسامبر 31, 2013

روتیتر:مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از اجرای طرح آبیاری قطره ای در باغچه منازل شهروندان برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: بزودی این طرح در کلانشهر کرج کلید می خورد.

به گزاترش روتیتر ،عباس زارع ، با اعلام این خبر اظهار داشت: سازمان درصدد است که به منظور تشویق همشهریان برای حفظ و توسعه فضای سبز در حیاط منازل به خصوص در مناطقی که دارای منابع محدود آب هستند، برای اولین بار در کشور طرح آبیاری تحت فشار (قطره ای) را در باغچه حیاط منازل شهروندان کرجی اجرا کند.
وی افزود: در حال حاضر روشهای آبیاری درختان و فضای سبز باغچه منازل به روش شیر و شیلنگ و غرقابی انجام می شود که این اقدام باعث هدررفت آب و مصرف بی رویه از این مایه حیاتی شده است.
اختصاص یارانه ۵۰ درصدی به شهروندان علاقمند به اجرای طرح آبیاری قطره ای
این مسئول عنوان کرد: در راستای اجرای طرح آبیاری تحت فشار (قطره ای)، یارانه ۵۰ درصدی به شهروندانی که این طرح در باغچه منازل آنها اجرا می شود، تعلق می گیرد.
زارع ادامه داد: با اجرای این طرح علاوه بر تامین منافع شهروندان در زمینه کاهش مصرف آب و هزینه های آب بها، میزان مصرف آب در بخش آبیاری فضای سبز شهر نیز کاهش می یابد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج با تاکید بر استفاده بهینه از آب یادآور شد: با اجرای این طرح علاوه بر کاهش چشمگیر آب مصرفی، شاهد رشد بهتر درختان خواهیم بود.
اجرای فاز اول طرح آبیاری قطره ای باغچه منازل در مناطق ۳ و ۶ کرج

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، فاز اول اجرای این طرح در دو منطقه ۳ و ۶ شهرداری کرج که با کمبود منابع آبی مواجه هستند، اجرا خواهد شد.
این مسئول یادآور شد: در آینده ای نزدیک نحوه ثبت نام و روش درخواست طی مراحل لازم از سوی روابط عمومی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج به صورت گسترده به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

زارع با اشاره به اینکه اجرای این طرح نقش بسزایی در افزایش کمی و کیفی فضای سبز شهر دارد، گفت: در واقع با استفاده بهینه از منابع آبی، یکی از هزینه های خانواده ها در موضوع آبیاری فضای سبز کاهش خواهد یافت.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج اظهار داشت: این سازمان با توجه به منابع پیش بینی شده، اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح مذکور در مناطق ۳ و ۶ را تامین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *