• خرداد ۲۷, ۱۴۰۳ ۲۳:۳۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

قهرمان افسانه ای کشتی جهان میهمان تیم ایران

Byrotit

مه 13, 2017

روتیتر: در حاشیه این دیدار که در سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، قهرمان چندین دوره کشتی آزاد در رقابت های جهانی و المپیک و سفیر ایران راهکارهای توسعه همکاری های ورزشی را بررسی کردند.

به گزارش روتیتر: مسکو – الکساندر مدوید قهرمان افسانه ای کشتی جهان، حریف و دوست زنده یاد پهلوان غلامرضا تختی در نشست با تیم ملی موی تای ایران در مینسک پایتخت بلاروس، خواستار ارتقای همکاری های ورزشی دو کشور شد.

در نشست شامگاه پنجشنبه که در رسانه های بلاروس از جمله خبرگزاری بلتا بازتاب گسترده ای یافته است، مدوید مسئول ورزش های سنتی این کشور تاکید کرد که یکی از بهترین عرصه ها برای افزایش همکاری های مردمی و اجتماعی ورزش است که دو کشور باید از آن بهره بگیرند.
مصطفی اویسی سفیر ایران در بلاروس نیز گفت که تهران و مینسک برای گسترش فراگیر همکاری ها از جمله در عرصه ورزشی تلاش می کنند.
سفیر ایران اعلام کرد که سفارت جمهوری اسلامی زمینه های لازم را برای برگزاری مسابقات و همکاری هر چه بیشتر در زمینه های ورزشی با بلاروس فراهم می کند.
در این نشست همچنین راهکارهای مربوط به برگزاری مسابقات دوجانبه، تمرینات ورزشی، استفاده متقابل از تجربیات، اردوهای تابستانه و مشترک در هر دو کشور بررسی شد.
در مسابقات جهانی موی تای زنان و مردان در مینسک که امروز پایان می یابد، تیم های مختلفی از جمله ایران، ترکیه روسیه، جمهوری چک و تایلند شرکت دارند.
سه طلای المپیک ۱۹۶۴ توکیو، ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی و ۱۹۷۱ مونیخ، قهرمانی جهان ۱۹۶۲ آمریکا، ۱۹۶۳ بلغارستان، ۱۹۶۶ آمریکا، ۱۹۶۷ رومانی، ۱۹۶۹ آرژانتین، ۱۹۷۰ کانادا و ۱۹۷۱ بلغارستان در وزن های مختلف، بخشی از کارنامه قهرمانی های مدوید است که سبب شد، وی عنوان بهترین کشتی گیر آزادکار جهان در آن سال ها را کسب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *