• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۸:۵۴

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

مدیر روستا :اجرای فاز ۲ کارخانه کمپوست نیازمند یاری مسئولان کشوری

Byrotitr

ژانویه 18, 2014

روتیتر:معاون خدمات شهری شهرداری کرج یکی از بزرگترین معضلات این کلانشهر را میزان تولید، روند جمع آوری، دفن و بازیافت طلای کثیف ارزیابی کرد.

به گزارش روتیتر،طلای کثیف را یکی از بزرگترین معضلات این شهرستان خواند و گفت: روند تولید و بهره برداری از این طلای کثیف برای همه کشورها یک امکان و برای کرج یک آسیب است.
مدیرروستا با بیان اینکه کشورهای زیادی از بازیافت زباله به عنوان یکی از فرصت های بازگشت سرمایه و بهره برداری، استفاده می کنند، گفت: در حال حاضر یکی از معضلات بزرگ این کلانشهر، زباله است که به میزان روزانه یک هزار تن می رسد.

وی تفکیک از مبدا را یکی از روش های موثر در جمع آوری صحیح زباله و جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی توسط نیروهای سازمان مدیریت پسماند از سازمان های زیرمجموعه معاون خدمات شهری کرج ارزیابی و اضافه کرد: ماشین آلات متعدد و نیروهای زیادی برای جمع آوری روزانه این حجم از زباله، در طول شبانه روز فعالیت می کنند.
مدیرروستا با بیان اینکه مدیریت فرایند جمع آوری تا بازیافت زباله که انتقال آن از طریق شش موتورپول و سه سکوی حمل انجام می گیرد، می تواند تاثیر بسزایی در کاهش هزینه های مدیریت شهری داشته باشد، یادآور شد: بسیاری از کشورها از محل بازیافت زباله که به نام طلای کثیف مشهور شده، کسب در آمد می کنند؛ اما در کلانشهر کرج این روند به یک معضل و روالی هزینه بر برای شهرداری تبدیل شده است.
۵۰۰ تن طلای کثیف در خاک
وی افزود: از میزان زباله تولیدی روزانه شهر، ۵۰۰ تن در مسیر خط کمپوست قرار گرفته و بازیافت می شوند اما بقیه آنها دفن می شود که این امر آسیب های زیست محیطی و بهداشتی خاص خود را به همراه دارد.
معاون خدمات شهری کرج ادامه داد: ۵۰۰ تن باقی مانده از زباله هایی که در حال حاضر از طریق دفن در خاک، نابود می شود، نیازمند وجود دستگاه زباله سوز است.
مدیرروستا از مشکل اعتبارات برای راه اندازی فاز دوم کارخانه کمپوست یاد کرد و بیان داشت: مشکلات مالی تاکنون مانع احداث این فاز شده که این مشکل به گوش مسئولان وزارت کشور نیز رسیده و امید است برای حل این معضل همراهی مسئولان کشوری را به دنبال داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *