• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۸:۳۱

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

حفظ محیط زیست نیازمند فرهنگسازی/لزوم داشتن اراده ملی برای حفظ زمین

Byrotitr

آوریل 22, 2014

روتیتر:معاون فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج با اشاره به فرا رسیدن هفته زمین پاک لازمه حفظ محیط زیست را داشتن اراده ای ملی دانست و گفت: با توجه به تشدید آلودگی‌های زیست محیطی هفته زمین پاک فرصت بسیار خوبی برای فرهنگسازی در زمینه حفظ محیط زیست است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر،مصطفی رضا حسینی  از اجرای برنامه های شهرداری کرج به مناسبت روز جهانی زمین پاک خبر داد و افزود: این روز یادآور اهمیت محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آن است.
این مسئول با اشاره به اینکه روز جهانی زمین پاک به منظور سپاس گذاری از مواهب زمین، منابع و ذخایر طبیعی آن است، بیان کرد: باید این رسم را با هدف جلوگیری از آلودگی زمین و تداوم زندگی ارج نهیم و از این فرصت برای حفظ زمین بهره ببریم.
وی اضافه کرد: با توجه به تشدید آلودگی‌های زیست محیطی هفته زمین پاک فرصت بسیار خوبی است تا همسو با مردم جهان، فعالیت‌های زیست محیطی خود را گسترش داده تا از آلوده شدن بیشتر زمین جلوگیری شود.
معاون فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج با اشاره به اینکه آلودگی آبها، دفع غیربهداشتی زباله، استفاده بی‌رویه از سموم کشاورزی و کودهای شیمیایی، استفاده بیش از حد از شوینده های شیمیایی‌، استفاده از نایلکس‌های دیرتجزیه پذیر از جمله عمده‌ترین معضلات زیست‌محیطی هستند که باعث آلودگی زمین شده‌اند گفت: این عوامل تهدیدی بسیار جدی برای سلامت تمامی ساکنان زمین است و باید خودمان برای نجات زندگی و زمین‌ دست به کار شویم چرا که سلامت زمین با سلامت ما انسانها مرتبط است.
رضا حسینی با بیان اینکه اراده ملی برای داشتن زمین پاک و عاری از هر گونه آلودگی جز با مشارکت و حضور گستره آحاد مردم و حمایت دولت میسر نمی‌شود، گفت: به منظور فرهنگسازی در این زمینه شهرداری کرج با همت سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج و با هدف افزایش آگاهی و فرهنگسازی عمومی برنامه های مختلفی را در دستور کار خود قرار داه است.
این مسئول از برگزاری جشن روز پاک در دوم اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: این جشن توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج و با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است، مراسم روز زمین پاک فردا از ساعت ۵ تا ۸ شب برگزار و به منظور تشویق کودکان و فرهنگسازی بهینه گروه هنری خاله نرگس، نیما و پنگول نیز در این جشن حضور خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *