• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۸:۵۴

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

بازگشایی ادامه بلوار ماهان پس از ۲۰سال، مصداق عینی مدیریت جهادی است

Byrotitr

مه 3, 2014

روتیتر:شهردار کرج گفت: بازگشایی ادامه بلوار ماهان پس از ۲۰سال پیگیری توسط شهرداری منطقه۷ مصداق عینی مدیریت جهادی است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،علی ترکاشوند در بازدید دوره ای و میدانی به همراه معاونان و مدیران ستادی خود ،از منطقه ۷، با برنامه ها ، فعالیت ها و پروژه های در دست اجرا و اقدام از نزدیک آشنا و مطلع شد .
شهردار کرج و معاونان وی ضمن حضور در جلسه شورای اداری منطقه ، ضمن استماع گزارش مسئولان و معاونان صف و ستاد منطقه ۷ در جریان کیفیت عملکرد حوزه های خدمات رسانی قرار گرفته و نقطه نظرات کارشناسی و راهبردی به منظور تقویت نقاط قوت و تلاش جهت از بین بردن نقاط ضعف مجموعه ارائه کردند.
مدیر منطقه ۷ شهرداری کرج در نخستین جلسه شورای اداری منطقه که به ریاست شهردار کرج برگزار شد اظهارداشت: شهرداری منطقه در کنار حوزه‌های عمرانی، خدماتی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به توفیقات بسیار مهمی دست یافته است که حاصل آن نشست تخصصی شهرداری با حضور گرم شهروندان در تصمیم گیری‌های محلی بوده که این امر موید تلاش ما در رسیدن به شهری مبتنی بر مدیریت شهروندمدار است .

شریف کاظمی افزود: امروزه درخواست های مردم در حوزه نگهداشت شهر، درخواست جمع آوری زباله و نخاله و رفع سد معبر کمتر شده و خواسته های شهروندان به سمت ایجاد پارک، بوستان، فضای تفریجات، سرگرمی های سالم و پیاده رو سازی سوق پیدا کرده که این مهم محصول، فعالیت های خوب و شبانه روزی مجموعه کارگزاران و کارکنان شهرداری در سطح شهر است.
مدیر منطقه ۷ گفت: با توجه به رکود صنعت ساخت و ساز و کمبود نقدینگی در شهرداریها در سال جدید تحت تاثیر منویات مقام معظم رهبری و شعار ارزشمند سال ( فرهنگ و اقتصاد عزم ملی مدیریت جهادی )در تلاش هستیم رویکرد درآمد زایی را به سمت درآمدهای پایدار و پنهان که به نوعی فراموش شده بود سوق داده تا بتوانیم راه اندازی طرح تبدیل و ساماندهی پرونده های صنفی، نوسازی، مطالبات معوق و مشکوک الوصول و… را در دستور کار قرار دهیم .
این مسئول اضافه کرد : با توجه به تاکید شهردار کرج و ضرورت آن در منطقه، طی فراخوانی تملک املاک واقع در طرح بازگشایی ادامه بلوار مطهری خیابان اول حدفاصل فلکه اول تا میدان آیت الله طالقانی، پیگیری و تعیین تکلیف اراضی کاظم آباد، مشارکت همه جانبه با مساجد و فعالان فرهنگی مذهبی رجایی شهر جهت برگزاری برنامه های مذهبی و فرهنگی، اصلاح فرایند صدور پروانه، زیباسازی منطقه، توسعه و افزایش فضای سبز، کنترل ساخت و ساز غیرمجاز و در نهایت آغاز بازگشایی ادامه بلوار ۵۰ متری ماهان پس از ۲۱ سال کاری از جمله اقدامات مهم منطقه در سال گذشته بود.
وی گفت : امیدوارم باحمایت های همه جانبه و همدلی همکاران در ستاد و صف شاهد به ثمر نشستن این پرو‍ژ های مهم در منطقه باشیم .

شریف کاظمی تصریح کرد: معابر قدیمی و خیابان های نامناسب، کمبود آسفالت و وجود جمعیت بالا و وسعت زیاد و تعدد تملکات املاک واقع در طرح از جمله مشکلات موجود در این منطقه می باشد.وی افزود : مدیریت شهری اهداف و آرمان های متعددی دارد که پیشرفت، توسعه و انتفاع شهر از مهمترین این اهداف است که تحقق آن نیز نیاز به برنامه ریزی های کاربری دارد.

شریف کاظمی گفت: توسعه درون شهری، همچنین موجب افزایش سرانه های مربوط به سطح فضای سبز، فضای های آموزشی، بهداشتی و درمانی، ورزشی، امنیتی، فرهنگی و … می شود.
این مسئول در ادامه با اشاره به آسفالت خیابانهای اصلی و فرعی شهرک بهارستان – جدول گذاری و آماده سازی خیابان شهید ستاری و معابر فرعی اراضی هلکوپتر سازی گفت: تراش و روکش خیابانهای انقلاب، جمهوری اسلامی ( رستاخیز)، اشتراکی و… در طی ۵۰ روز گذشته انجام شده و مابقی آن در دست اقدام است .
در ادامه شهردار کرج ضمن تقدیر از زحمات مدیر منطقه، معاونان و مسئولان اظهار داشت: با توجه به وسعت جغرافیایی و جمعیت بالا در این منطقه از بدو ورود شریف کاظمی فرصت های فراوانی جهت جلب رضایت شهروندان بوجود آمده است، فرصت هایی مانند پیشرفت قابل توجه پروژه ماهان که یکی از اقدامات جهادی مدیر منطقه می باشد و از سویی تهدیدهایی نیز دیده می شود که نباید نادیده گرفته شود.

ترکاشوند از اقدامات ارزشمند منطقه ۷ شهرداری کرج از جمله مراسم تحویل سال نو که با حضور خانواده های معظم شهدا ، نمازگراران و مومنین محله رجایی شهر و امام جماعت ، هیئت امناء مسجد و پایگا ه مقاومت بسیج مسجد جامع رجایی شهر در جوار مزار شهدای گمنام همیشه نامدار مسجد مذکور برگزار شد تقدیر و تشکر کرد و از تعامل و هماهنگی به عمل آمده که سبب فعال شدن کانون های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی محدوده رجایی شهر شده و عامل وحدت جمعی شده ابراز خرسندی کرده و توصیه کرد که این فرآیند نهادینه شده و در سایر محلات و مناطق تسری پیدا کند.
این مسئول به افزایش راندمان کاری در واحد شهرسازی تاکید کرد و افزود: جهت رضایت مردم و سهولت در اخذ پروانه ساخت واحد شهرسازی با برنامه ریزی مدون باید تشکیل پرونده تا صدور پروانه را در حداقل زمان به سرانجام رساند.

ترکاشوند گفت: ما مسئولان و در حقیقت خادمین مردم باید در سالی که با نفس گرم ولایت بنام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده است، تلاش کنیم جهادگونه در امتداد سیاست های ابلاغی ایشان در زمینه های مختلف از جمله «اقتصاد مقاومتی» گام برداریم و عملکردی متفاوت با آثار ثمربخش به نمایش بگذاریم و باید مدیران شهری در امر تهاتر و درآمدهای غیرنقدی و توجه به آن در پیشبرد درآمد بودجه ای و فرهنگسازی و استفاده از ابزار قانونی در این بخش اهتمام بیشتری داشته باشند.

این مسئول شهری تصریح کرد: حقیقتا آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای اعتلای اقتصادی و فرهنگی مطالبه کرده اند، نیاز اساسی کشور برای گذر از گردنه های سخت بحران در شرایط کنونی است که مدیران کشور در تمامی سطوح با عزم ملی و مدیریت جهادی، بهره گیری از تمامی فرصت ها و امکانات موجود، صرفه جویی و پرهیز از ریخت و پاشها، شایسته سالاری، جلب سرمایه های سرگردان جامعه، بومی سازی و… می توانند برای اعتلای اقتصاد و فرهنگ گام بردارند که امید می رود در شهرستان کرج نیز حول محور مدیران شهری و شهرستانی این مهم محقق می شود.
ترکاشوند در این دیدار از مسئولان منطقه خواست با قرار دادن امور مذکور در راس فعالیت های خود، سطح منطقه را تا حد زیادی بالا کشیده و موجبات ارتقای کمی و کیفی خدمات رسانی را فراهم کنند.

شهردار کرج به حمایت گسترده از اجرا و تکمیل طرح‌های این منطقه اشاره کرد و با بیان اینکه ستاد مرکزی شهرداری کرج عزم خود را برای به پایان بردن این طرح‌ها جزم کرده است از مدیر و عوامل اجرایی منطقه خواست، تمامی تلاش خود را برای تحقق این مهم به کار ببندند.
ترکاشوند با اشاره به اینکه شهرداری به عنوان عظیم ترین دستگاه خدمات رسان در استان نقش مهمی برای ایجاد رفاه در زندگی شهری دارد، گفت: بی شک نقش مهم شهرداری در ابعاد مختلف زندگی شهروندان بر کسی پوشیده نیست؛ اما مشارکت مردم نیز در پیشبرد اهداف شهرداری معادله ای دو سویه و اساسی است که باید مد نظر قرار گیرد.

در پایان شهردارکرج به همراه معاونان و مدیران ستادی خود از نزدیک ضمن بازدید از محل پروژه بزرگ بازگشایی بلوار ماهان با ابراز رضایت ازنحوه عملکرد از رویکرد مدیریت جهادی و مدیرمنطقه و مجموعه دست اندرکاران طرح تقدیر و تشکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *