• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۵:۱۰

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

دفترچه ضوابط کاربردی مبلمان شهری کرج تدوین شد

Byrotitr

مه 25, 2014

روتیتر:مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج از تدوین دفترچه ضوابط کاربردی مبلمان شهری ویژه مناطق ۱۲ گانه این کلانشهر خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر،رضا فیض با اعلام این خبر افزود: این دفترچه در سه بخش گونه بندی فضای شهری، پهنه بندی هویتی و ضوابط مبلمان شهری تدوین و تهیه شده است.
وی عنوان کرد: دفترچه ضوابط کاربردی مبلمان شهری توسط  اداره سیما و منظر معاونت فنی و اجرایی سازمان زیبا سازی تهیه و تدوین شده است.
این مسئول با تعریفی از مجموعه مبلمان شهری عنوان کرد: مبلمان شهری اجزاء و امکاناتی هستند که با ویژگی های مختلف از جمله شکل، رنگ، فراوانی و…. در ارتقاء کیفیت و کمیت محیط شهری ایفای نقش می کند.
فیض با مهم شمردن ویژگی های بصری در امر خدمت رسانی عنوان کرد:  اهم این ویژگی ها و ضوابط مرتبط با مبلمان شهری که تحت عنوان ساختارهای بصری شناخته می شوند شامل تابلوها، ایستگاه ها، تجهیزات روشنایی و …  هستند که کیفی سازی هر یک از این ارکان ارتقاء مبلمان شهری را رقم می زند.

وی گفت: هدف از تدوین این دفترچه ایجاد وحدت رویه در انتخاب، جانمایی و نصب مبلمان شهری در مناطق ۱۲ گانه شهر کرج است.
این مسئول بر ضرورت وجود ضوابطی نظامند در گونه های مختلف خیابان های شهری و پهنه های هویتی شهر کرج تاکید کرد و افزود: سازمان زیباسازی با توجه به این مهم اقدام به تهیه دفترچه ضوابط کاربردی مبلمان شهری به تفکیک ۱۲ منطقه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *