• تیر ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۵۵

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

قیام ۱۵ خرداد در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار است

Byrotitr

ژوئن 5, 2014

روتیتر:نماینده شهرستانهای کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: قیام ۱۵ خرداد در تاریخ انقلاب اسلامی برای همیشه ماندگار است.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،محمد جواد کولیوند افزود: در این روز نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره ) به طور رسمی کلید خورد مبارزه علیه رژیم ستمشاهی فراگیر شد.

وی ادامه داد: مردم قم، ورامین و تهران درقیام ۱۵ خرداد ۴۲ در واقع بسترساز پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ شدند.

کولیوند اظهار کرد: همچنین قیام ۱۵ خرداد ۴۲ در واقع بستری شد برای ترویج تفکر مبارزه با رژیم ستمشاهی، هر چند در آن زمان قیام به سرانجام نرسید.

وی افزود: باید یاد وخاطره همه کسانی که برای پیروزی انقلاب اسلامی و شهدایی که در هشت سال دفاع مقدس برای پاسداری از ایران اسلامی و مرزهای عقیدتی این سرزمین جانفشانی کردند، گرامی بداریم.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: حرکت معنوی و زندگی امام راحل (ره) برای همه ما درس است زیرا آن حضرت ملت ایران را در مسیری رهنمون شد که اکنون قله های افتخار را می پیماید.

نماینده شهرستانهای کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هدف اصلی امام (ره ) از قیام ۱۵ خرداد و پیروزی انقلاب اسلام ، حاکمیت قوانین و اجرای شریعت اسلامی، قطع وابستگی ایران به کشورهای استعماری مانند آمریکا بود.

کولیون ادامه داد:همه گروها و قشرها و طبقات مختلف مردم در روندد مبارزه، مذهبی بودن مبارزه ، پیروی مردم از مبانی دین اسلام، پیروی از امام به عنوان مرجع تقلید و رهبر سیاسی ، قاطعیت و اخلاص امام و بیگانه ستیزی از ویژگی های قیام ۱۵ خرداد ۴۲ است. 

این نماینده مجلس تاکید کرد: امام راحل (ره ) با به ثمر رساندن انقلاب اسلامی مسیر عدالت و توجه به ارزش های الهی برای ملت ایران ترسیم کرد.

کولیوند، بر زنده نگه داشتن سالروز قیام ۱۵ خرداد تاکید کرد و گفت: خاطره های قیام ۱۵ خرداد از اذهان پاک نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *