• تیر ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۴۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

مدیریت یکپارچه شهری تداخل در خدمت رسانی را کاهش می دهد

Byrotitr

ژوئن 7, 2014

روتیتر:شهردار کرج با تاکید بر ضرورت اعمال مدیریت صحیح و یکپارچه شهری عنوان کرد: اعمال این مدیریت تداخل در امر خدمت رسانی را حدف می کند.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،علی ترکاشوند با بیان این مطلب افزود: پراکندگی ارائه خدمات و بی توجهی به مدیریت صحیح و یکپارچه شهری از جمله چالش های فراروی شهری محسوب می شود که برای رفع آن نیاز به اعمال برنامه های مدیریتی کلان داریم.


وی اظهارداشت: اگر باور داشته باشیم که شهر سیستم پویائی است که ساختارهای آن برای ارتقاء کارکرده باید دارای تعامل باشند، این نکته را نیز باید مدنظرداشت که این تعاملات نیازمند تنظیم روابط پایدار و هماهنگ به ویژه در بخش مدیریتی آن است.

ترکاشوند از جمله علت های تاثیرگذار بر پراکندگی ارائه خدمات را مهاجرت های بی رویه ذکر و عنوان کرد: روند شهرنشینی فراگیر و در حال رشد است و این مهم را می توان به عنوان عامل ایجاد تداخل و یا به تعبیری پارازیت شهری معرفی کرد.

این مسئول افزود: خدمات رسانی مهمترین وظیفه و رسالت شهرداری هاست که برای انجام آن ملزم به تدوین برنامه های کلان و کارآمد دارند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری ها باید در عرصه های تصمیم گیری و سیاست گذاری امو محلی جایگاه بایسته ای داشته باشند، عنوان کرد: تحقق این امر با اعمال قانون یکپارچه شهری ارتباط تنگاتنگ دارد.

ترکاشوند اظهارداشت: مدیریت شهری کارآمد در یک نگاه برنامه ریزی برای همه امور محلی، سیاست گذاری، هدایت، ساماندهی، نظارت و هماهنگی مسائل شهری را عهده دار است.

مدیریت شهری کارشناسی شده و نوین باشد

شهردار کرج در بخشی دیگر از گفته های خود با تاکید بر اینکه مدیریت شهری باید مبتنی بر اقدامات و برنامه ها کارشناسی شده باشد، افزود: بر این اساس مدیریت باید ساختاری متفاوت را تجربه کند.

ترکاشوند گفت: ساختار و سیستم مدیریتی باید طبق اصول کارشناسی و مدیریت نوین بنا شده باشد بگونه ای که بتوان ضریب آسیب های اجتناب ناپذیری را که به دنبال بروز برخی موانع امکان بروز می یابد را به نحو اثرگذاری کاهش داد.

وی اظهارداشت: موارد عنوان شده هر کدام تاثیر گذاری ژرف و عمیقی بر مدیریت شهری می گذارد.

ترکاشوند  اذعان داشت:  تحقق یافتن مدیریت یکپارچه شهری در کوتاه‌ مدت هم اثرات مثبت خود را نشان می‌دهد.

این مسئول افزود: در تهیه طرح های توسعه شهری، مدیریت زمین و مسکن، حمل و نقل، بازیافت، مدیریت اسکان غیررسمی، بافت های فرسوده، محیط زیست، گردشگری و امور فرهنگی باید دیده و لحاظ شود.

ترکاشوند خاطرنشان کرد: این امور باید در حیطه مسئولیت های اجرایی شهرداری و شوراها باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *