• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۲۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ضرورت جوان سازی و احیای باغ سیب مهرشهر کرج

Byrotitr

ژوئن 29, 2014

روتیتر:مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج بر ضرورت جوان سازی و احیای باغ سیب مهرشهر تاکید کرد و خواستار توجه به این مهم شد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر،عباس زارع در آیین تودیع و معارفه مسئول فضای سبز منطقه ۴ کرج با بیان این مطلب اظهار داشت: باغ سیب مهرشهر به عنوان یک ظرفیت اکولوژیکی قلمداد می شود که به مثابه ریه تنفسی برای این منطقه و شهرستان عمل می کند و تاثیرات بسزایی را در منطقه دارد.

وی با اشاره به اینکه برای احیای باغ سیب لازم است که اقدامات لازم در راستای جوان سازی باغ و حذف درختان مسن انجام شود، افزود: در این رابطه از طرح های جامعی که از سوی ادارات برای احیای باغ سیب مهرشهر ارائه می شود، حمایت خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه هرگونه اقدام اجرایی در این باغ باید با نگاه زیست محیطی انجام شود و با بیان اینکه هر اقدامی که تاکنون برای آینده باغ سیب انجام شده، تصمیم گیری فرسایشی بوده است، اظهار داشت:  این امر آسیبهای جدی را به باغ وارد خواهد کرد.

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج با بیان اینکه تمام فعل و انفعلاتی که در این باغ صورت می گیرد، تحت نظارت سازمان است افزود: در حال حاضر با آمارگیری صورت گرفته بالغ بر ۷۰ هزار درخت در این باغ وجود دارد.

وی در ادامه درخصوص حفظ و گسترش فضای سبز اظهار داشت: باید در ساختمان سازی ها و اجرای پروژه های شهری و شخصی کمترین خسارت به فضای سبز شهر وارد شود.

زارع همچنین از جداسازی شبکه آب خام فضای سبز و آب شرب تا پایان سال ۹۵ خبرداد.

وی با اشاره به تامین منابع آبی مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز شهر افزود: منابع آبی فضای سبز شامل چند دسته است، در حال حاضر ۱۵ درصد از سطوح فضای سبز از طریق آب شرب شهری مشروب می شود.

این مسئول در ادامه به همکاری شرکت آبفا برای تامین بخشی از آب مورد نیاز برای آبیاری فضاهای سبز و درختان سطح شهر اشاره و عنوان کرد: در این زمینه طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، مقرر شده است که تا پایان سال ۹۵ شبکه آب خام فضای سبز از آب شرب شهری مستقل و جداگانه شود که سازمان آمادگی سرمایه گذاری در این حوزه و تخصیص بودجه را دارد.

وی درپایان برای رسیدن به شرایط مطلوب ازاحداث پارک های بزرگ درمناطق محروم خبرداد.

شایان ذکر است در این مراسم اسماعیل نیا از سمت مسئولیت فضای سبز منطقه ۴ شهرداری کرج تودیع و نخبه زارع به این سمت معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *