• خرداد ۲۸, ۱۴۰۳ ۰۰:۲۰

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

رویکرد شورای شهر تکمیل طرح های نیمه تمام و آغاز پروژه های جدید عمرانی است

Byrotit

مارس 10, 2019

روتیتر: رئیس کمیته عمرانی کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج گفت: رویکرد شورای پنجم اتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی در سال ۹۷ و اجرای پروژه های جدید در سال ۹۸ است.
به گزارش روتیتر ، مهدی حاجی قاسمی در تشریح گزارشی از نحوه برگزاری جلسات کمیته های عمرانی کمیسیون تلفیق شورا در بودجه ۹۸ اظهار داشت: کمیته عمرانی کمیسون تلفیق بیش از ۳۰ ساعت جلسات مداوم داشته و کلیه موضوعات عمرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه به طور کلی درخواست شهرداری در حوزه فنی عمرانی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه بوده  است افزود: در این کمیته این مبلغ به  325 میلیارد تومان افزایش یافت که رویکرد این کمیته  اتمام پروژه های نیمه تمام سنوات گذشته در سال ۹۷ است و پس از آن پروژه های جدید در سال ۹۸ اجرایی شود.

به گفته حاجی قاسمی، در این جلسات به تملک و بازآفرینی فضای عمومی پارکها و فضای سبز در حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص و بر اتمام  پروژه تپه مراد آب به عنوان یک پروژه  فضای سبز تاکید شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر کرج در ادامه سخنان خود بر تکمیل املاک تجاری پل آیت اله هاشمی که سالهاست اسکلت آن نیمه تمام رها شده تاکید داشت و افزود: در کمیته عمرانی شهرداری مکلف شد تا با ادامه اجرای این پروژه و احداث پارکینگ به اندازه مجاز در این محل به اتمام آن بپردازد.

ساخت سرای محله در هر منطقه از دیگر مواردی بود که حاجی قاسمی ضمن اشاره به آن اظهار داشت: با توجه به اهمیت سراهای محله در منطقه مختلف شهر، مقرر گردید در هر منطقه یک سرای محله احداث شود تا شهروندان از امکانات آن شهروندان بهره مند گردند.

نماینده مردم در شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: اتمام پروژه تقاطع غیر همسطح جمهوری، اجرای گذر گاه مهر شهر و تقاطع ۴۵ متری گلشهر از دیگر پروژه هایی بود که در این کمیته بر ضرورت تسریع در اجرای ان تاکید شد.

وی از تکمیل سوله های بحران چند منظوره خبر داد و افزود: برخی از سوله ها در مناطق به صورت نیمه کاره رها شده که مقرر شد سوله های ورزشی در اولویت های شهرداری قرار گیرد.

حاجی قاسمی افزود: در کمیته مذکور به اجرای آسفالت در سطح شهر توجه ویژه شده و اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان جهت اجرای نهضت آسفالت در کلانشهر کرج تخصیص یافت.

ساخت سالن نمایش و باغ کتاب از دیگر مواردی بود که عضو شورای اسلامی شهر کرج اجرای ان را ضروری عنوان کرده و افزود: مدتها بود که  به دنبال اجرای ساخت سالن نمایش جهت بهره مندی از آن توسط هنرمندان بودیم که خوشبختانه  در این کمیته بودجه قابل توجهی جهت احداث آن تخصیص یافته است.

حاجی قاسمی ادامه داد: محل ترمینال شهید کلانتری و وضعیت کنونی آن زیبنده یک کلانشهر نیست لذا مقرر گردیده با جانمایی مناسب برای ترمینال جدید و با انتقال این مکان به جای مناسب ساختمان فعلی ترمینال کلانتری به مرکز درمانی اختصاص یابد.

به گفته رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر کرج مبلغ ۳۸ میلیارد تومان در حوزه پسماند جهت مدیریت شیرابه، خرید سطل زباله مکانیزه و … تخصیص یافت که امید است با مدیریت صحیح بخشی از مشکلات این حوزه کاسته شود.

توجه به حوزه حمل و نقل و ترافیک و در جهت کنترل ترافیک، هوشمند سازی تقاطعات و با تاکید بر جمع آوری سرعت گیرها از دیگر موضوعات مهم در بررسی موضوعات این جلسات بود. توجه ویژه به حوزه فرهنگی و اجتماعی، احداث پارک های محله ای و تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه قطار شهری از دیگر مواردی بود که در کمیته عمرانی کمیسیون تلفیق به آن پرداخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *