• خرداد ۲۸, ۱۴۰۳ ۰۰:۴۵

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

برخورداری از خدمات وامکانات شهری عادلانه و برابر حق تمامی شهروندان است

Byrotit

مارس 11, 2019

روتیتر: رییس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت‌های فرسوده شورای اسلامی شهر کرج گفت: برخورداری از خدمات و امکانات شهری عادلانه و برابر حق تمامی شهروندان است.
به گزارش روتیتر: احد رسولی با گلایه از وضعیت مناسب سازی معابر و خیابان‌های کرج گفت: همه شهروندان حق دارند از خدمات و امکانات شهری به شکل عادلانه و برابری برخوردار باشند. متاسفانه طی سالهای گذشته اقدامات قابل توجهی برای مناسب سازی معابر و خیابان‌ها صورت نگرفته و همین باعث شده حضور معلولین و جانبازان در سطح شهر کم رنگ شود.

وی خاطر نشان کرد: شورای پنجم طی مطالعاتی ۱۵ ماهه و برگزاری جلسات متعدد، مصوبه ای به  تصویب رسانده که بر اساس آن صدور پروانه و پایان کار به مناسب سازی معابر منوط شده است. با اجرای این مصوبه فعالان صنعت ساختمان سازی باید در فرایند ساخت و ساز ضوابط لازم برای مناسب سازی معابر را اجرایی کنند در غیر این صورت طبق تبصره ۷ ماده ۱۰۰ با آنها برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: با اجرای این مصوبه دیگر شاهد اختلاف سطح شدید در قبل و بعد ساختمان‌ها نخواهیم بود و فضای شهر برای تردد معلولان مناسب می‌شود. طبق این مصوبه همه سازندگان نسبت به مناسب سازی جلوی ساختمان خود تعهد محضری می‌دهند و در صورت عدم رعایت این تعهد باید جریمه پرداخت کنند و حتی پس از پرداخت جریمه هم تا وقتی مشکل ایجاد کرده را حل نکنند، پایان کار برای آنها صادر نمی شود.

رسولی در پایان با بیان اینکه باید به سمت تحقق حقوق شهروندی حرکت کنیم و به ویژه در استانداردسازی معابر باید حقوق معلولین و سالمندان را در نظر بگیریم، خاطر نشان کرد: ما به دنبال طراحی یکپارچه شهری هستیم تا از طریق آن تمامی معابر و خیابان‌ها یک دست شود تا تردد معلولین در آنها به راحتی صورت بگیرد و در مرحله اول این طرح از میدان کرج تا شهدا اجرایی خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *