• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۹:۰۰

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

تعلیم و تربیت محور توسعه نظام است

Byrotitr

مه 4, 2014

روتیتر:شهردار کرج گفت: تعلیم و تربیت محور توسعه نظام و مکتب معلم، مکتب اخلاق و صفات حسنه است.

به گزارش روتیتر ،علی ترکاشوند ضمن گرامیداشت روز معلم با بیان این مطلب افزود: اساس پویایی، بالندگی و رشد علمی و فرهنگی در هر جامعه ای به میزان دانش و علم آن جامعه بستگی دارد که با این تعریف می توان گفت هر جامعه ای برای بقاء، ماندگاری و برای طی کردن مراحل پیشرفت و موفقیت در عرصه های مختلف به یادگیری نیاز دارد.

117099484IMG_0015

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
وی با اشاره به نقش تعلیم و تربیت در اعتلای جامعه اظهارداشت: هموار کردن مسیر تعالی و ارتقاء دستاوردهای علمی و پژوهشی در هر جامعه ای به دست معلمان و مربیان انجام می شود و این وظیفه خطیری است که این قشر عهده دار آن هستند.
ترکاشوند، راهبرد اصلی آموزش و پرورش را ارتقاء سطح کیفیت آموزش و تربیت دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان آینده کشور دانست و گفت: آموزش و پرورش بازده حیاتی و تعیین ‌کننده را در تحقق این مهم دارد.
وی از دانش آموزان به عنوان سرمایه های نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود: بر این اساس پرورش استعدادهای فکری دانش‌آموزان امری ضروری است که آموزش و پرورش مسئول تحقق این امر مهم و حیاتی است.
مکتب معلم مکتب اخلاق و صفات حسنه
شهردار کرج در بخشی دیگر مکتب معلم را مکتب اخلاق و صفات حسنه خواند و گفت: بی شک هر نسل در مکتب معلم، اخلاق، صفات حسنه و دانش و علم را فرا می گیرد که با این تعبیر می توان گفت در تمام پیشرفت ها نقش معلم بسیار مملوس و واضح است بطوریکه که نمی توان هیچگاه آن را نادیده انگاشت.
ترکاشوند نیاز جامعه به رشد و پیشرفت علمی در عرصه های مختلف دانش و فناوری را یادآور شد و گفت: برای دستیابی به ایده آل های دنیای علم و دانش نیاز به تربیت نسلی پویا و آینده ساز داریم که تحقق این امر در گرو تلاش و دلسوزیی معلمان است.
وی تاکید کرد: تامین امکانات و به کارگیری فناوری در زمان حاضر مهمترین اقداماتی است که کار معلم را در انتقال تجارب و علوم به آینده سازان آسان می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *