• خرداد ۲۸, ۱۴۰۳ ۰۷:۵۷

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

منطقه ۱۲ به عنوان منطقه هدف بازآفرینی بافت های فرسوده انتخاب شد

Byrotit

اکتبر 7, 2018

روتیتر:معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: با هماهنگی ستاد بازآفرینی بافت های فرسوده، منطقه ۱۲ به عنوان منطقه یِ هدف برای بازآفرینی بافت های فرسوده انتخاب شد.

 

به گزارش روتیتر ، احدالله احمدی پرگو  در بازدید از منطقه ۱۲ با بیان این مطلب افزود: تلاش ما بر این است که با سیاستگذاری درست و ایجاد وحدت رویه در امر شهرسازی بتوانیم در راستای ارتقا خدمات رسانی اداری و همچنین ارتقای نظارت کمی و کیفی بر امر ساخت و ساز و شهرسازی گام های مهمی را در شهر کرج برداریم. در این بین منطقه ۱۲ شرایط خاصی دارد که می تواند گل سرسبد شهرسازی شهرداری کرج باشد.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از شهرهای کشور با مساله ای به نام بافت های فرسوده مواجه هستند که این بافت ها یا هسته های قدیمی شهرها بوده و به مرور زمان دچار فرسودگی و عدم کارایی شده اند و یا در دوران معاصر بدون رعایت ضوابط و مقررات معماری و شهرسازی شکل گرفته و از این رو اکنون با مسایل و مشکلات بسیاری روبرو بوده و این مشکلات را به کل شهر نیز تسری می دهند.

این مسئول با اشاره به لزوم اتوماسیون سازی پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰ تاکید کرد: در آینده نزدیک تمام پرونده های مرتبط با ماده ۱۰۰ به صورت اتوماسیون و مستقیم بررسی می شود تا نیازی به جابجایی پرونده ها به صورت کاغذی و دستی نباشد.

معاونت شهرسازی و معماری  شهرداری کرج بیان کرد: این امر موجب خدمات رسانی بهتر به ارباب رجوع و وحدت رویه در بین تمام مناطق می شود.

احمدی پرگو از ارتقای خدمات رسانی به ارباب رجوع به عنوان دیگر سیاست کلان حوزه شهرسازی شهرداری کرج نام برد و تصریح کرد: با ارتقای خدمات رسانی و اتوماسیون قطعا امر سلامت اداری و هچنین نظارت بر کیفیت ساخت و ساز بهبود نسبی می یابد.

نگاه ویژه به بافت های فرسوده وجود دارد
سرپرست منطقه ۱۲ شهرداری کرج با اشاره به توجه ویژه به بافت های فرسوده در نگاه کلان کشوری و در شهرداری کرج بیان کرد: در بافت های فرسوده با توجه به وسعت دامنه و شدت مسائل گریبان گیر این بافت ها کارآمدترین رویکرد که بتوان برای مواجهه با کاستی ها و نارسائی ها اتخاذ نمود، نیل به اهداف توسعه پایدار در عرصه بهسازی این بافت ها است.

مهرداد فیروزبخت با تشکر از حضور احمدی پرگو و دیگر همکاران شهرسازی مرکز در شهرداری منطقه ۱۲ از راهنمایی های وی در زمینه سیاست گذاری ها شهرسازی قدردانی کرد و افزود: امیدوارم ارتباط بین منطقه ۱۲ و معاونت شهرسازی بیش از گذشته تعمیق یابد و این امر نیکو موجب توسعه منطقه ۱۲ شود.

این مسئول یادآور شد: در تلاش هستیم که در منطقه ۱۲ خود را با سیاست گذاری های کلان شهری حوزه معاونت شهرسازی شهرداری کرج منطبق کنیم.

وی با اشاره به لزوم بهبود کیفیت و سرعت نرم افزارهای مرتبط با حوزه شهرسازی تاکید کرد: همین موضوع اتوماسیون خدمات رسانی می تواند یک گام مهم برای بهبود وضعیت شهرسازی در منطقه ۱۲ شود. امیدوارم در آینده شاهد بهبود کیفیت نرم افزار و سرعت آن باشیم.

فیروزبخت با اشاره به وجود بافت های فرسوده در این منطقه گفت: منطقه ۱۲ این آمادگی را دارد که به عنوان اولین منطقه مورد بازآفرینی بافت های فرسوده قرار گرفته و برای اجرای این طرح در محله سهرابیه و آق تپه با حوزه معاونت شهرسازی همکاری کند.

سرپرست منطقه ۱۲ شهرداری کرج خاطرنشان کرد: از این فرصت استفاده می کنم و قول همکاری تنگاتنگ با سرمایه گذار و معاونت شهرسازی کرج را در زمینه بازآفرینی بافت های فرسوده را می دهم. پیشنهاد می کنم محله سهرابیه به عنوان پایلوت برای بازآفرینی شهری در سال آینده در نظر  گرفته شود و یکی از پروژه های بزرگ باز آفرینی شهری در آن پیاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *