• تیر ۶, ۱۴۰۳ ۱۶:۴۷

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ایلیات : تغییرات توسعه شهری؛ تامین سرانه های شهروندی را ضروری می کند

Byrotit

اکتبر 18, 2015

روتیتر: معاون مالی اقتصادی شهرداری کرج تاکید کرد: با توجه به تغییرات اجتناب ناپذیر حاصل توسعه شهری، تامین و تکمیل سرانه های زندگی شهروندی و توجه به نیاز نسل کنونی و آیندگان امری ضروری است و لازم است مجموعه مدیریت شهری برای انجام ای مهم سیاست گذاری کند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،فرج الله ایلیات  با اشاره به اراده مجموعه شورا و شهرداری کرج در اجرای طرح های شهری اعم از عمرانی، ساختاری، خدماتی به نیاز شهر به اجرای پروژه های توسعه ای اشاره کرد و افزود: برای اجرای طرح هایی که توسعه و گسترش شهر حاصل و نتیجه آن است همچنین برای کارآمدی این طرح ها باید به موضوع پیش بینی و تامین سرانه های شهری توجه ویژه ای داشت.

وی با بیان اینکه سازمان ها و مناطق تحت پوشش شهرداری کرج به طور مستمر و دائمی به دنبال اجرای برنامه هایی هستند که ضمن ارتقاء ساختارهای شهری رضایتمدی شهروندان را نیز جلب کند، عنوان کرد: از مهمترین راهکارهای تامین نیازهای زندگی شهروندی که پایه های شهروندمداری را نیز تقویت می کند، شناخت نیازهای واقعی شهر و شهروندان و ارائه خدمات در قالب تامین سرانه های خدماتی، عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و… است.
ایلیات، اظهارداشت: در حال حاضر نیز مسئولان و مدیران شهری در کرج با اشراف و آگاهی از خواسته های شهری در صدد رفع این نیازها با اجرای برنامه ها و طرح های شهری هستند؛ انجام اقدامات عمرانی به ویژه در حوزه تقویت زیرساختهای شهری همچون توزیع و پخش آسفالت همچنین اجرای طرح های ترافیک شهری از جمله سیاست های مهم مدیریت شهری برای تامین سرانه های شهری است.
وی، تامین رفاه و آسایش شهروندان را از سوی مدیریت شهری به عنوان تدبیر و اندیشه مدیریتی مهم دانست و عنوان کرد: بسیار یاز اقدامات شهری با تامین این هدف اجرایی می شود؛ ایجاد مجموعه های فرهنگی، تفریحی، فضاهای سبز شهری و پارکها مصادقی بر این گفته است.
ایلیات، تاکید کرد: باید علاوه بر منطبق کردن آیتم های مورد نیاز شهروندان متناسب با توسعه ساختار های شهری، نسبت به نظارت بر ابزارهای تشکیل دهند شهر با هدف حفظ و صیانت از امکانات و تجهیزات موجود شهری اقدام کرد؛ تاکید بر درک اصولی از فضا و کالبد شهری شناخت و درک ساختار فضایی و کالبدی شهرها و عدم تلاش در حفظ، احیاء و سامان دهی آنها، اهیمت فراوانی برای اجرایی شدن اهداف شهری دارد.
وی با بیان اینکه، همه اقدامات صورت گرفته در شهرداری با هدف تامین سرانه های زندگی شهروندی انجام می شود، افزود: پروژه ها و طرح های عمرانی نیز با هدف تامین سرانه های زندگی شهروندی در دستور کاری شهرداری قرار می گیرد؛ ضرورت اجرای طرح های عمرانی ، خدماتی، زیرساختی در سطح شهر به عنوان یکی از شاخص ترین وظایف شهرداری ها است که زمینه را برای توسعه شهر آماده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *