• خرداد ۲۷, ۱۴۰۳ ۱۳:۱۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

حفاظت از ریه‌های تنفسی شهر وظیفه‌ای عمومی است

Byrotit

اکتبر 28, 2018

روتیتر: عضو شورای شهر کرج گفت: برخورداری از فضای سبز مطلوب حق همه شهروندان است.

به گزارش روتیتر : رحیم خستو  اظهار کرد: درختان به عنوان ریه‌های تنفسی شهر نقش به سزایی در تلطیف هوا و جلوگیری از گسترش ذرات آلاینده دارند.

وی ادامه داد: به جز جنبه‌های زیست محیطی، درختان با زیبا کردن چهره شهر زمینه آرامش روحی و ذهنی شهروندان را هم فراهم می‌کنند.

وی افزود: تحقیقات نشان می‌دهد در شهرهایی‌که سرانه فضای سبز به استانداردها نزدیک است، آمار برخی آسیب‌های اجتماعی مثل درگیری و نزاع شهروندان کاهش یافته و مردم آستانه تحمل بالاتری دارند.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به وظیفه مجموعه مدیریت شهری برای حفاظت از ریه های تنفسی شهر ابراز کرد: شهرداری و شورا وظیفه دارند با تعامل سازنده زمینه افزایش سرانه فضای سبز و حفاظت از درختان شهر را فراهم کنند.

وی توضیح داد: برخورداری از فضای سبز مطلوب حق تمامی شهروندان است و بر این اساس مدیریت شهری باید نسبت به توسعه عادلانه فضای سبز در مناطق مختلف شهر اقدام کند.

این مسئول با اشاره به معضل کم آبی در اغلب شهرهای کشور ادامه داد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج باید نسبت به کاشت درختان و گل‌هایی که نسبت به کم آبی مقاوم هستند اقدام کند تا از این طریق در مصرف منابع آبی شهر صرفه جویی شود.

خستو با اشاره به اینکه همه نسبت به درختان شهر مسئول هستند و نگهداری از آنها تنها وظیفه شهرداری نیست، گفت: شهروندان هم باید نسبت به درختان شهر احساس مسئولیت داشته باشند و حتی با کاشتن درختی در مقابل منزل مسکونی خود به توسعه فضای سبز شهری کمک کنند.

عضو شورای شهر کرج در پایان با اشاره به برخورد قانونی با کسانی‌که اقدام به قطع غیر مجاز درختان می‌کنند،گفت: هیچ اغماضی در برخورد قانونی با این افراد وجود ندارد و متخلفان جریمه خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *